Maisto pasirinkimo piramidė yra puikus pagalbininkas, kaip ir kokį turėtume rinktis maistą, kokiomis porcijomis ir kaip dažnai valgyti, kad žmogus būtų sveikas.
Ji vaizdžiai parodo, kuriuos maisto produktus reikėtų vartoti kuo dažniau, kuriuos rečiau ir saikingai, o kurių reikėtų vengti.
Piramidė sudaryta šviesoforo principu ir suskirstyta į šešias dalis: produktams, esantiems piramidės apačioje, uždegta žalia šviesa - juos rekomenduojama valgyti kelis kartus per dieną, piramidės viduryje esančius produktus siūloma vartoti kasdien ar rečiau, bet saikingai.
Raudonas signalas galioja viršuje esantiems produktams - juos reikėtų vartoti retai ir mažai.
Maisto pasirinkimo piramidė pataria, koks turėtų būti dienos maisto racionas - atitinkantis sveiką, subalansuotą mitybą, praturtintą maisto produktų įvairove.
Sveikos mitybos piramidėje rekomenduojama, jog daugiausiai - keletą kartų per dieną turėtume valgyti maisto iš angliavandeniais turtingų - grūdinių produktų, daržovių ir vaisių grupių.
Edukaciniai užsiėmimai vaikams
“Linelių“, „Rugelių“ ir „Bitučių“ grupių vaikai dalyvavo edukaciniame - praktiniame užsiėmime „Statau savo maisto pasirinkimo piramidę“.
Vaikai klausėsi pasakojimo apie sveiką mitybą, kartu atidžiai analizavome ir bandėme suprasti maisto pasirinkimo piramidės taisykles, vyresnieji žiūrėjo edukacinį filmuką apie sveikos mitybos principus, mažesnieji klausėsi Meškučio Ledučio pasakos apie maisto produktus ir jų įvairovę.
Atsižvelgdami į piramidės rekomendacijas, vaikai bandė dėlioti savo visos dienos valgymų pasirinkimus.
Na o įsivertindami savo turimas ir naujai gautas žinias, ugdytiniai atliko praktines užduotis: kolektyviai pasitardami gamino bendrą visos grupės maisto piramidę, į kurią dėliojo tinkamus maisto produktus.
Ši užduotis vaikus labai sudomino, įtraukė ir sukėlė itin daug diskusijų.
Galiausiai kiekvienas turėjo galimybę lipdukų pagalba sudėlioti ir savo individualią maisto pasirinkimo piramidę.
Mažesnieji „Linelių“ grupės vaikai susipažino su Sveikučiu ir Nesveikučiu bei atliko užduotį - pamaitinti Nesveikutį - priklijuoti naudingą maistą bei nupiešti jo nuotaiką.
Vaikai, dalyvavę šioje edukacijoje, sužinojo, kodėl reikėtų rinktis valgyti įvairų, maistingą, dažniau augalinės nei gyvūninės kilmės maistą, kelis kartus per dieną valgyti grūdinių produktų bei įvairių vaisių ir daržovių, taip pat, kodėl turėtų rinktis maisto produktus, turinčius mažai cukraus bei vengti saldžių gėrimų, mažiau vartoti saldumynų, o tuo pačiu stengtis valgyti reguliariai bei nepamiršti išgerti tinkamą kiekį vandens per dieną.
Sveikos mitybos diena mokykloje
Lapkričio 8 d. minima Europos sveikos mitybos diena.
Mokiniai susipažino su sveikos mitybos principais.
Sveikatos specialiste parodė sveikos mitybos piramidę, paaiškino apie maisto vartojimo įvairovę.
Kaip svarbi teisinga maisto įvairovė, taip svarbus ir teisingas suvalgomo maisto kiekis.
Mokiniams akcentuota ir išgeriamo vandens kiekis per dieną.
Praktinių užsiėmimų metu mokiniai kiekvienas savarankiškai dėliojo sveikos mitybos piramidę, antroje užsiėmimų dalyje analizavo sveiko maisto lėkštę.
Vėliau mokiniai gavo užduotį nupiešti tai ką norėtų valgyti šiandien.
Sveikos mitybos principų diegimas nuo mažumės
Kadangi net 50 proc. mūsų sveikatos ir ilgaamžiškumo priklauso nuo mūsų gyvenimo būdo, o mityba yra didelė to dalis, tai jau nuo pat mažumės svarbu vaikams diegti sveikos mitybos principus, mitybos naudą ir svarbą.
Vaikai aplinkoje dažnai girdi minint „sveiką mitybą“; „tvarią mitybą“; „sveiką gyvenseną“; „mitybos principus“ ir t.t., bet ne visada supranta, ką tai reiškia, todėl 3 klasės mokiniai spalio 16 dieną buvo pakviesti į užsiėmimą su visuomenės sveikatos specialiste: „Sveika ir tvari mityba“.
Su mokiniai buvo aptarti pagrindiniai mitybos principai (saikingumas, subalansuotumas ir įvairumas); aptartas sveikų užkandžių pasirinkimas; reguliaraus valgymo svarba; cukraus ir druskos vartojimas.
Pagrindinė ašis ir kelrodis sveikos mitybos ir maisto pasirinkimo temoje, be abejo, yra maisto pasirinkimo piramidė, todėl susipažinus su sveikos mitybos pagrindais mokiniai buvo pakviesti kartu pasidaryti savo maisto pasirinkimo piramidę.
Vaikus suskirsčius į grupeles, kiekviena grupė gavo po vieną piramidės dalį (vieni pieno produktus, kiti vaisius daržoves ir t.t.) ir po to turėjo vaizdžiai nupiešti, kas patenka į būtent šitą dalį.