pints and crafts

Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem ei est. Eos ei nisl graecis, vix aperiri elit

Get social:

Image Alt

„Čili Pizza“ Restoranų Tinklas Pasaulyje: Istorija, Plėtra ir Naujovės

Įkurta 1997 metais, „Čili Pizza“ yra vienas didžiausių restoranų tinklų Baltijos šalyse ir prekės ženklas, veikiantis jau 27 metus, su 29 restoranais Lietuvoje ir 19 Latvijoje.

Tinklo Plėtra ir Strateginiai Pokyčiai

„Čili Pizza“ restoranų tinklą valdančios bendrovės „LTK Food Group“ generalinė direktorė Goda Karosaitė sako, kad viešojo maitinimo rinka nuolat patiria didelę konkurenciją, todėl nuolatinis atsinaujinimas yra neišvengiama verslo gyvavimo sąlyga.

„Čili Pizza“ tinkle bei jį valdančiame „Čili holdings“ vyksta strateginiai pokyčiai, keičiasi vadovai. Holdingo vadovu tapo Jonas Karosas, restoranų tinklų įkūrėjo Tado Karoso sūnus.

Pasak T. Karoso, keisti vadovus visada sunku. Bendras pokyčių poreikis vadovų komandoje, pasak T. Karoso, atsirado natūraliai. Rotaciniu principu pozicijomis pasikeitė esami vidurinės grandies vadovai, į komandą įsiliejo naujų žmonių. Holdingui išsikėlus naujus strateginius tikslus, siekiama realizuoti ambicingus plėtros pokyčius, fokusuojantis į frančizės veiklą.

Jonas Karosas papildė T. Karoso teiginį dėl įmonės strateginių pokyčių: „Į aktyvią veiklą įsitraukiame ne tik mes su seserimi Goda. TOP vadovų komandą papildė ir ją pastiprino administracijos bei franšizinės plėtros vadovė Ieva Šiaudkulienė ir finansų vadovas Marius Neviera“, - sako J.

Pagrindines buvusio vadovo funkcijas perėmė Sandra Stankevičiūtė. Ji iki šiol buvo „Čili Pizza“ restoranų Kauno regiono ir frančizės vadovė. Dabar ji - Lietuvos bei Latvijos „Čili Pizza“ restoranų tinklų vadovė.

UAB „Čili Pica“ yra „Čili holdings“ dalis ir Lietuvoje turi 39 „Čili Pizza“ restoranus, (31 nuosavą ir 8 pagal franšizę). Latvijoje pirmasis „Čilija Pizza“ restoranas atidarytas 2002 m., šiuo metu kaimyninėje šalyje yra 21 restoranas (12 nuosavų ir 9 pagal franšizę).

UAB „Čili Pica“ pajamos 2019 m. pirmą ketvirtį augo 23 proc., palyginti su 2018 m. pradžia. Augimas fiksuotas ir visus praėjusius metus - palyginti su 2017 m., rezultatai geresni 12,5 proc. 2018 metus „Čili Pica“ baigė pajamas Lietuvoje padidinusi nuo 15,8 mln. (2017 m.) iki 17,8 mln.

Nauji Restoranai Vilniuje

Didžiausias lietuviškas restoranų tinklas „Čili Pizza“ vykdydamas tinklo plėtrą pristato du naujus restoranus Vilniuje. Šįkart tinklas nukreipė žvilgsnį į nuo miesto centro nutolusius, tačiau sparčiai augančius Riešės ir Lazdynų rajonus. Naujasis Riešės restoranas lankytojų laukia adresu Dangeručio g. 1, o Lazdynų - Šiltnamių g. 21.

„Žengti šį žingsnį ir plėsti savo veiklą į nuo miesto centro nutolusius rajonus paskatino ne tik juose vyraujanti analogiškų vietų, kuriose galima greitai ir kokybiškai pavalgyti, stoka, bet ir ilgalaikė perspektyva.

Riešė ir Lazdynai - kiek atokiau nuo centro esantys Vilniaus rajonai, kuriuose nėra didelės pramogų bei kokybiškų restoranų pasiūlos. Pastebėjusi šią tendenciją, „Čili Pizza“ nusprendė pasiūlyti sprendimą. „Džiaugiamės galėdami vilniečiams pasiūlyti dar du kokybiškus restoranus arčiau jų gyvenamosios vietos. Tai reiškia, jog šių rajonų gyventojams nereikės sukti galvos, kur skaniai papietauti, susitikti su draugais ar praleisti sekmadienio popietę drauge su šeima“, - sako G.

Inovacijos ir Naujovės

Netoli sostinės Rotušės Didžiojoje gatvėje veikiantis „Čili Pizza“ restoranas yra vienas pirmųjų tinklo restoranų, pirmuosius svečius pasitikęs dar 2000 metais.G.Karosaitė sako, kad sprendimą atnaujinti pastarąjį restoraną padiktavo ne būtinybė, o labiau asmeninis prisirišimas, kadangi jame lankytasi nuo vaikystės, bei noras, kad šis daugiau nei du dešimtmečius veikiantis restoranas atjaunėtų. Tam buvo skirta 120 tūkst. eurų investicijų.

„Priešingai nei daugelyje komercinių erdvių veikiantys mūsų restoranai, šis ypatingas tuo, kad yra įsikūręs pačioje Vilniaus širdyje, autentiškame paveldosaugos saugomame pastate, kuriame išliko charakteringos mūrinių sienų, skliautų ir kitų istorinių detalių ypatybės, todėl norėjome jas paryškinti. Restorano interjero atnaujinimui pasirinkome Ispanijos dizainerį Pablo Alvarezą Sastre ir jo „Pas Design Studio“, kurie išlaikė erdvės autentiką, priderindami prie jos modernius šiuolaikinius interjero sprendimus“, - pastebi G.Karosaitė.

Bendras šios „Čili Pizza“ patalpų plotas sudaro 307 kv. metrus, iš jų salei tenka 138 kv. metrai. Restorano viduje vienu metu gali susėsti 64, o prie lauko staliukų - 20 lankytojų. Atnaujinimo metu bendras plotas ir lankytojų vietų skaičius nepakito, tačiau iš esmės pakeistas interjeras, užtikrintas ergonomiškesnis judėjimas viduje.

Šiais metais „Čili Pizza“ taip pat atidarė atnaujintus restoranus Kauno prekybos centre „Molas“ ir Vilniaus Žirmūnų „Iki“.

„Čili Pay“ skaitmeninis sprendimas leidžia dvigubai greičiau ir pigiau mėgautis restorano patiekalais bei sumažinti žmogiškųjų klaidų skaičių. Lankytojai maistą gali užsisakyti bei už jį atsiskaityti savo išmaniajame telefone arba restorano planšetėje. Restorano svečiai nuskanavę ant kiekvieno stalo esantį QR kodą išsirinks pageidaujamus patiekalus ir, nelaukdami padavėjo, vienu paspaudimu nusiųs savo užsakymą į virtuvę, o maistas netrukus atkeliaus tiesiai ant stalo.

Sėkminga Naujo Etapo Pradžia

Dar prieš kelerius metus sesuo ir brolis neketino įsilieti į tėvo įkurtą „Čili Pizza“ restoranų tinklą. Jungtinėse Amerikos Valstijose G.Karosaitė studijavo komunikaciją ir domėjosi sveika mityba, o J.Karosas buvo pasirinkęs verslo vadybos studijas, traukė krepšininko karjera.

„Tėvai mūsų niekada nelepino ir neaugino kaip savo verslo pamainos. Žinojome, kad baigę mokslus turėsime rinktis savo kelią ir užsidirbti. Beje, ir gavę pasiūlymą įsitraukti į šį verslą ilgai svarstėme, nes mūsų tėtis - labai reiklus sau, o dar reiklesnis mums, - sako J.Karosas ir čia pat šmaikštauja: - Įsivaizduokite, kas būtų buvę, jei būtume sugadinę jo kūrinį!“

Bet T.Karosas tikrai gali būti ramus: šie pokyčiai restoranuose „Čili Pizza“ - sėkminga naujo etapo pradžia. „Įsitraukę į šį verslą mes norėjome būti restoranų tinklu Nr.1. Ne skaičiuose - mūsų klientų širdyse. Norėjome sukurti jaukią, ramią, saugią aplinką, kurioje kasdien būtų gera mėgautis maistu, ir labiausiai džiaugiamės matydami rezultatą - žmonės čia nori sugrįžti“, - neslepia jaunuoliai.

Svarbiausia - Skonis ir Bendruomeniškumas

„Atėjusiems pavalgyti žmonėms svarbiausia - geras skonis, o jo nesukursi be kokybiškų maisto produktų. Nuo to ir pradėjome įgyvendinti pokyčius, - apie pradžią pasakoja J.Karosas, o paklaustas, kaip vyksta produktų atranka, priduria: - Taisyklė paprasta - restoranuose „Čili Pizza“ maistas gaminamas tik iš tokių produktų, kuriuos norėtume duoti savo vaikams, šeimai ir draugams.“

Dėl šios priežasties buvo išnagrinėta visų receptų sudėtis ir atsisakyta abejonių keliančių produktų - jie pakeisti aukštos kokybės brangesnėmis patiekalų sudedamosiomis dalimis. Pavyzdžiui, dabar picoms naudojama brangesnė ir kokybiškesnė prancūziška mocarela, pakeitusi anksčiau buvusį paprastą lydytą sūrį.

J.Karoso įsitikinimu, šiais laikais žmonių neapgausi - juk jie supranta, kada naudojami sūrio pakaitalai, kurie iš esmės net nėra sūris. „Todėl mes su Goda sau pasakėme, kad nedarysime jokių išlygų - kokybė mums svarbiausia kiekviename žingsnyje. Iki šiol dar neteko tam nusižengti“, - teigia jis.

Brolis ir sesuo tikina esantys kitos kartos žmonės - į verslą jie žvelgia ne per skaičių, o per žmogiškų santykių prizmę. Todėl kuriant restoranus „Čilli Pizza“ jiems itin svarbi ne tik produkcijos kokybė, bet ir bendruomeniškumas.

„Daugelį produktų stengiamės pirkti iš vietinių lietuviškų ūkių - dažnai patys sėdame į automobilį ir važiuojame į kaimus pas tokių ūkių savininkus. Prireikia tikrai nemažai laiko, kol šviežiausi produktai pasiekia mūsų restoranus, nes ūkiuose apsilankome ne vieną kartą, žiūrime, renkamės ir, svarbiausia, užmezgame gerus santykius“, - sako G.Karosaitė.

Rezultatai ir Ateities Vizija

Tai, kad žinomos šeimos vaikai įžengė į šeimos verslą, nedidelė naujiena: juk verslininkų vaikai dažnai seka tėvų pėdomis. Naujiena yra skaičiai: per dvejus metus restoranų tinklo apyvarta ūgtelėjo iki 40 procentų, nors iki tol augimas niekada neviršydavo kelių procentų per metus.

„Goda ir Jonas kartu su kitais profesionaliais vadovais paskatino nepaprastą „Čili Pizza“ restoranų tinklo pertvarką. Mano griežtą ir atsargų požiūrį vaikai įveikė ne tiek argumentais, kiek sunkiu darbu.

Dabar galiu drąsiai sakyti, kad vadovų komandos, prie kurios prisijungė ir Jonas su Goda, įgyvendinti pokyčiai restoranų tinklo maisto kokybės, aptarnavimo, aplinkos, vadybos, rinkodaros ir net tarptautinės prekės ženklo plėtros srityse sulaužė visas galiojusias žaidimo taisykles“, - neslepia restoranų tinklo įkūrėjas T.Karosas.

Dėl šios priežasties jis visiškai ramiai patikėjo savo kūrinį vaikams ir dabar restoranų versle dalyvauja tik tada, kai reikia tvirtinti svarbiausius strateginius sprendimus. Arba kai jaunuoliai prašo patarimų.

Jaunuoliai daro viską, kad kartu su meniu pokyčiais keistųsi ir restoranų aplinka. Lankytojai ta greitai pastebėjo ir įvertino: ji tapo ne tik gerokai jaukesnė, bet ir funkcionalesnė, suskirstyta erdvėmis, kuriose gerai jaučiasi ir pietaujantys vienišiai, ir šeimos, ir tie, kurie susitinka diskretiško dalykinio pokalbio.

„Žinoma, viską keičiant buvo labai svarbu sukurti ne tik jaukią pačių restoranų aplinką, bet ir gerą, saugią darbo atmosferą čia dirbantiems žmonėms. Juk kai darbuotojai laimingi, jie pasistengs ir padarys viską, kad ir klientai būtų laimingi“, - sako G.Karosaitė.

Įgyvendintus pokyčius klientų aptarnavimo srityje ji atsimena su nuoširdžia šypsena: labiausiai jų bijojo, o jie puikiausiai pavyko. Tad dabar „Čili Pizza“ restoranuose užsakyti patiekalai ant stalo atkeliauja per 15-20 minučių ar dar greičiau. Toks ir buvo tikslas.

„Mus supantis kolektyvas yra tarsi gerai susižaidusi komanda. Visų lygių darbuotojai. Be jų bet kokios mūsų idėjos liktų tik idėjomis. Puikūs profesionalai įvairių lygių grandyse, atsakingi darbuotojai kiekviename restorane. Klientai tai puikiai jaučia ir pastebi“, - sako J.Karosas.

„Čili Pizza“ Restoranų Skaičius Baltijos Šalyse

Šalis Nuosavi Restoranai Franšizės Iš viso
Lietuva 31 8 39
Latvija 12 9 21