Užkariavusios abi Atlanto puses, Lietuvoje salotos dar negali pasigirti ypatingu populiarumu. Ekologiškų produktų versle Lietuvą lenkia net kaimyninės Latvija bei Estija. Visgi, padėtis po truputį keičiasi.
Salotų Barų Panorama Lietuvoje
Restoranų ir kavinių valgiaraščiuose, dažniausiai atsižvelgiant į moteriškos auditorijos pageidavimus, salotų pasirinkimas, naudojant vis įvairesnius ir įmantresnius ingredientus, didėja, tačiau įstaiga, siūlanti tik salotas, Lietuvoje kol kas tėra viena - „Mano guru“.
„Mano Guru“ - Pirmasis Salotų Baras Lietuvoje
Pirmasis ir kol kas vienintelis Lietuvoje salotų baras „Mano guru“ (Vilniaus g. 22/1, Vilnius), priklausantis koncernui „MG Baltic“, lankytojus džiugina nuo 2004 metų. 80 vietų bare, kurį pamėgo šeimos su vaikais, siūloma virš 50 rūšių įvairių salotų su daržovėmis, žuvimi, jūrų gėrybėmis, sūriu, mėsa (vidutinė salotų kaina - apie 10 Lt). Salotų pasirinkimą sudaro šaltos, karštos ir desertinės salotos. Taip pat galima užsisakyti įvairios sriubos.
Skubantys per pietų pertrauką ar norintys nudžiuginti sveiku patiekalu kolegas, šeimos narius, pageidaujamas salotas, supakuojamas specialiose dėžutėse, gali išsinešti. Tai yra viena populiariausių salotų baro „Mano guru“ teikiamų paslaugų. Norintys patiekalą išsinešti, gali rinktis ir jau supakuotas, prie baro stovinčiame šaldytuve esančias salotas (salotos su kepta vištiena, krabų salotos su ryžiais, burokėliai su silke ir kitas). Salotų į namus ar biurą galima užsisakyti telefonu.
Kad sostinės gyventojai vis labiau domisi sveika gyvensena, įrodo salotų bare apsilankančių žmonių skaičius - kiekvieną dieną „Mano guru“ duris praveria apie 500 sveiko ir lengvo maisto pageidaujantys klientai. Bare, kuriame daugiausia lankosi pasiturintys verslininkai ir aplinkinių biurų darbuotojai, žmonių daugiausia būna ryte (iki 9 val.), pietų metu ir vakare, po darbo. Metinė baro apyvarta - apie 1 mln. litų.
„Mano guru“ darbo dienomis lankytojų laukia nuo 7 iki 21 val., savaitgaliais - nuo 9 iki 20 val.
Alternatyvūs Sveiko Maisto Pasirinkimai
Ekologiškus bei sveikus produktus Lietuvoje bando populiarinti ir vienintelis vilniškis sulčių baras „Sanga“ (neskaitant mažų bariukų su siaura šviežių gėrimų pasiūla prekybos centruose). Kiek platesnį salotų pasirinkimą bei galimybę susidaryti salotų rinkinius pagal individualų skonį siūlo savitarnos restoranų tinklas „Delano“, Kauno restoranas „Miesto sodas“.
Gausų šviežių salotų, skirtų išsinešti, pasirinkimą salotų gurmanams gali pasiūlyti didieji Lietuvos prekybos centrai.
Sulčių Baras „Sanga“
Sveikuoliški valgiai bei gėrimai siūlomi ir Jolantos Baužienės bei Skirmanto Ražausko 2005 metais atidarytame sulčių bare „Sanga“. Tik įžengusius į barą pasitinka trijų simbolių draudimo ženklas - bare nerūkoma, nesiūloma mėsos ir alkoholio. „Sangoje“ lankytojams patiekiamos pačios įvairiausios sultys ir vegetariški užkandžiai.
Nedideliame (vos 9 vietų) bare per dieną apsilanko apie 70-100 įvairaus amžiaus lankytojų, natūralias sultis geriančių ne tik dėl sveikatos, bet ir iš malonumo. Metinės baro pajamos sudaro apie 100 tūkstančių litų. Subūrę nemažą savo sveikata besirūpinančių lankytojų ratą, baro savininkai verslą ketina plėsti.
Bare „Sanga“, darbo dienomis dirbančiame nuo 7.30 iki 19 val., o savaitgaliais - nuo 10 iki 18 val., svečiams matant spaudžiamos įvairios šviežių vaisių (obuolių, apelsinų, greipfrutų, citrinų, ananasų, vynuogių) ir daržovių (morkų, burokėlių, kopūstų, agurkų, salierų) sultys, siūlomi jų kokteiliai. Sultys kainuoja nuo 4 iki 8 litų. Populiariausios lankytojų tarpe yra lietuviškų morkų sultys.
Sultis galima ir išsinešti - gėrimai pilstomi į trijų dydžių plastikines stiklines su dangteliais. Bare naudojami produktai yra be konservantų. Dalis šviežių vaisių ir daržovių, naudojamų bare, užauginama Lietuvos ūkiuose.
Be natūralių sulčių bare taip pat galima išgerti žalios, juodos, vaisinės ar kitokių arbatų, pasimėgauti kavos gėrimais. Prie įvairių gėrimų siūlomi vegetariški rytietiški saldumynai, be kiaušinių ir mielių kepti pyragėliai su obuoliais ir daržovių įdaru. Pasak sulčių baro įkūrėjų, „Sangoje“ siūloma tai, ko kitur neparagausite.
Savitarnos Restoranų Tinklas „Delano“
Pirmasis savitarnos restoranas „Delano“ Lietuvoje, Vilniaus pramogų centre „Akropolis“, duris pravėrė 2002 metų balandį. Šiandien „Delano“ tinklui priklauso net penki savitarnos restoranai didžiuosiuose Lietuvos miestuose (Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje), lankytojams siūlantys daugiau nei 500 pavadinimų lietuvių, italų, kinų ir japonų virtuvių patiekalų.
Nors visi savitarnos restoranų „Delano“ patiekalai yra išdėlioti specialiuose bufetuose-prekystaliuose, priešingai nei kitus patiekalus, salotas lankytojai gali pasiimti arba susidaryti rinkinius patys.
Paruoštos salotos kainuoja nuo 1,99 Lt (Šviežių kopūstų salotos su krapais, Burokėlių salotos su pupelėmis) iki 6,99 Lt (Gaiviosios daržovių salotos). Pačių lankytojų susidarytų salotų rinkinių kaina priklauso nuo salotų kiekio: 200 g talpos salotų lėkštė kainuoja 2,99 Lt, 400 g talpos salotų lėkštė - 5,29 Lt.
Prekybos Centrų Tendencijos ir Konkurencija
Augant šalies ekonomikai vartojimas nuosekliai didėja, o tokiomis sąlygomis įprastai suaktyvėja visi rinkos dalyviai, stiprėja konkurencija. Pastebima, kad žmonės prekybos centre vis dažniau nori ne tik apsipirkti, bet ir smagiai praleisti laiką.
Konkurencija išlieka didelė, ypač Vilniuje, kur vos kelių kilometrų atstumu yra įsikūrę keli dideli prekybos centrai, planuojama atidaryti naujų.
Sezoniškumas ir Lankytojų Srautai
Laurynas Mituzas, prekybos centrų ekspertas, sako, kad atostogų sezono metu prekybos centruose žmonių sumažėja natūraliai, o pastangos eiti prieš gamtą yra nelabai efektyvios.
Kauno „Akropolis“ rudenį pristatys kelis naujus prekės ženklus, kurie, anot p. Kuodytės, bus išskirtinai tik šiame prekybos centre, tačiau kol kas neatskleidžia, su kuo sudarytos sutartys.
„Akropolis LT“ Finansiniai Rezultatai
Prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“ Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose valdančios bendrovės „Akropolis LT“ pagrindinės veiklos pajamos 2015 m. siekė 3,019 mln. Eur ir buvo 4,9% didesnės nei 2014 m., kai siekė 2,877 mln. Eur. Bendrovės pelnas iš pagrindinės veiklos 2015 m. „Teigiamos įtakos bendrovės rezultatams turėjo nuosekliai augantys „Akropoliuose“ įsikūrusių nuomininkų pardavimai. Visi bendrovės valdomi prekybos centrai 2015 m. dirbo pelningai“, - pabrėžia p.
Planuojama, kad „Akropolis LT“ pagrindinės veiklos pajamų augimas šiemet bus panašus į 2015 m. Pirmoji metų pusė Kauno „Akropolio“ nuomininkams buvo sėkminga - per penkis mėnesius apyvarta išaugo apie 17%.
Prekybos centras | Pardavimo pajamos 2015 m. (Eur) | Pajamos didesnės nei prieš metus (%) | Grynasis pelnas 2015 m. (Eur) |
---|---|---|---|
Akropolis LT | 3,019 mln. | 4,9% | Nepateikta |
Panorama LT | 13,8 mln. | 5% | 4 mln. |
Ozas | Nepateikta | Nepateikta | Nepateikta |
Maisto tvarkymo subjekto registracijos numeriai:
- Lukšio g.
- Viršuliškių g.
- Vokiečių g.
- Gedimino pr.
- Oro uosto g.
- Žvejų g.
- Baltijos pr. 24B/Taikos pr.
- Aido g.
- Žemaitijos g.
- B. Radvilaitės ir Pilies g.
- Islandijos pl.
- Savitiškio g.
Dienos pietūs negalioja:
- Lukšio g. 34 Vilnius
- Taikos pr. 64 Klaipėda
- Baltijos pr. Pilies g.