pints and crafts

Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem ei est. Eos ei nisl graecis, vix aperiri elit

Get social:

Image Alt

Saldainių piramidės keturkampės gamyba: Meno, kultūros ir technologijų sintezė

Šiandieninėje vartotojų visuomenėje, kur parduotuvių lentynos lūžta nuo įvairių produktų gausos, saldainių etiketės ir pakuotės vaidina itin svarbų vaidmenį. Žmonės renkasi produktus ne tik dėl jų skonio ar funkcionalumo, bet ir dėl patrauklios išvaizdos. Saldainių etiketės ar dėžučių apipavidalinimas yra vienas iš svarbiausių vartotojiškos visuomenės iššūkių, ypač šios rūšies gaminiams. Plati ir gerai apgalvota produkto reklaminė kampanija gali padėti išlaikyti tam tikros rūšies saldainių pakuotės išskirtinumą.

Menas ir kultūra saldainių etiketėse

Saldainio etiketėje galima pamatyti ir Egipto hieroglifus, ir Bizantijos dekoro motyvus, pajusti Renesanso atgimimo dvasią ir aiškią simbolių kalbą. Etiketėse atsispindi ir šių dienų dvasinis pasaulis, kuriame dvasinis, subtilus asmenybės pasaulis lieka nugrimzdęs ir vis pamirštas. Svarbu pažinti, kaip meno kūryba veikia kultūrinę aplinką, t. y. istoriniai stiliai, meno mokyklos, įvairios meno institucijos, skoniai, estetinės normos ir pan. Kiekvieno menininko kūryboje, valdomoje pasąmonės ir nuojautos, svarbi kultūrinės aplinkos įtaka.

Kompozicija ir idėjos realizacija

Kiekvienas menininkas turi skoningai ir tikslingai įgyvendinti idėją, sukuriant darnios kompozicijos regimybę. Idėjos realizacijai naudojamos kompozicijos harmonizavimo priemonės (taškas, linija, ritmas, spalvos, atskiri elementai, proporcijos ir pan.). Dabartinė kultūra nebūtų susiformavusi, jei jai nebūtų dariusi įtakos praėjusių amžių meninių epochų vertybių palikimas. Šiuolaikinėje etiketėje galima atrasti kelių nuo pirmykštės dailės iki dabartinio šiuolaikinio meno apraiškų. Vartotojo poziciją labiausiai traukia spalvos, formos ir šrifto netikėtini deriniai. Tai, kas gali stebinti.

Šrifto ir spalvos vaidmuo

Saldainių etiketėse šriftas geba perteikti vizualinę informaciją, tam tikros šrifto kompozicijos su atskirais kompozicijos elementais. Spalvos ir spalviniai kontrastai taip pat atlieka svarbų vaidmenį. Net nepamąstome, kad toje mažoje popieriaus skiautelėje yra visko: ir tam tikros kompozicijos, ir tam tikros spalvos, ir ritmo, ir, kad ten matyti mažutė kūrėjo dvasia.

Technologijos ir medžiagos

Šiuolaikinis menas padeda parduoti, pirkti ar keisti, pripažįstama tik praktiškai pritaikoma dailė. Nagrinėjama problema - argumentuoti, kodėl ir kaip pasirinkta medžiaga - šokoladas - gali būti naujai panaudojamas kuriant šokoladines kompozicijas, skulptūras. Įvertinti šrifto svarbą saldainių etiketėse. Išanalizuoti praeities ir dabarties meno epochų kultūrinį paveldą. Grafinio dizaino teorijos pagrindais - šrifto, spalvos ir formos pagalba informacijai suteikiama vaizdinė išraiška. Spalvos teorijos pagrindais - spalvos psichofiziologinės savybės. Simbolika - vaizdai, įprasminantys tam tikrą sąvoką.

Šokolado plastiškumo ir formos sintezė

Šokolado ir formos plastiškumo sintezė yra svarbus aspektas. Magistrinio darbo įgyvendinimui naudojami mokslinės ir meninės literatūros bei kitų šaltinių duomenų analizavimo, sisteminimo ir interpretavimo metodika. Prototipų ir pavyzdžių rinkimas, jų sisteminimas ir tikslingas interpretavimas.

Istorinės šaknys ir ornamentai

Ornamentas užima vieną iš žymesnių pozicijų mene. Tai vienas iš elementų, kuriais žmogus išreiškia savo grožio pajautimą. Jis pasireiškia pirmuosiuose akmens, kaulo kirviuose, pirmuosiuose molio dirbiniuose. Ne vienos pirmykštės genties mene galima nuosekliai išryškinti visą raidą nuo piešinio iki dekoratyvinio ženklo. Tai yra vyro eilės idėja be jokių fizinių žymių. Būtų visai neįmanoma suvokti, kas gi buvo ornamento pagrindas, jei neturėtume prieš akis visų tarpinių raidos grandžių. Tai yra vyro piešinys.

Pirmykščiai ženklai ir simboliai

Biologiškai paaiškinti meno atsiradimo neįmanoma. Civilizuotam žmogui grožis - be galo svarbi vertybė. Akivaizdu, kad taškai ir brūkšneliai, keturkampiai, trikampiai ir apskritimai ant akmens gaminių turi prasmę ir kažką vaizduoja. Daugelio tų ženklų reikšmę galima suvokti, nes jie tolydžio kartojasi ir mūsų civilizuotame pasaulyje. Anksčiau tai žmogui asocijavosi su sudėtingomis idėjomis. Daugelis tokių formų ir derinių atrodė įspūdingi tik dėl tų asociacijų.

Pavyzdžiai iš senovės

Priešistoriniai pylimai, pilkapiai, statūs akmenys ir koridoriniai kapai susitelkę Airijoje, ant kalvos prie Baino upės. Niugreindžo, Nouto ir Douto koridoriniai kapai yra Baino Vingio komplekso dalis, vienos didingiausių priešistorinių kapinynų Europoje. Šio koridoriaus akmenys taip pat išgražinti. Lauke daugelis akmenų irgi išraižyti, bet vėlgi, kartais jų vidinė, nematoma pusė. Be spiralių, kiti dažniausi Niugreindžo ornamentai yra rombai, zigzagai ir apskritimai. Viena iš kelių versijų labai savotiškai interpretuoja spiralės simboliką. Manoma, kad į vidų sukama spiralė reiškia mirusiojo iškeliavimą, o besivyniojanti išorėn - atgimimą. Tokiu atveju, Niugreindžas pavaizduotas, kaip simbolinis kosminio kiaušinio apvaisinimas, užtikrinant amžinąjį mirties ir atgimimo ciklą. Maltoje po žeme rastas Taršjeno šventyklos kompleksas yra vienas didžiausių senovės paminklų Europoje. Didysis altorius pietinėje Taršjeno šventykloje išpuoštas spiralės motyvais, kurie, manoma, galėjo vaizduoti deivės Žemės Motinos akis.

Technikos raida ir meno reprodukavimas

XIX amžiuje technika įgijo demonišką galią. Jau XVIII a. rankų darbo gaminius palengva išstūmė pramonės gaminiai, o patį darbą suskaidė į nedideles operacijas. Racionalizmas, padvelkęs iš technikos, plūstelėjo į meną. Jis pretenduoja paversti logiką ir protą vos ne individo sąmonės pakaitalu. Geriausi meno kūriniai atlieka savotišką kompensatoriaus vaidmenį, neleidžia įsigalėti mašinai, kuri darytųsi sudėtingesnė, o žmogaus sąmonė - primityvesnė. Menas padeda atstatyti sutrikusią pusiausvyrą tarp Gamtos ir Kultūros. XX a. glaudus ryšys atsirado tarp technikos ir dizaino. Žmogaus sąmonė teikia pirmenybę taisyklingoms, paprastoms formoms. Jos neva neapsunkina suvokimo eigos, akies "netrikdo". Individo sąmonė neapsiriboja formų atpažinimu ir jų sugretinimu su tais geštaltais (vaizdiniais), kurie glūdi jo atmintyje. Žmogaus sąmonė labiau linksta kurti naujas, sudėtingesnes struktūras ir formas.

Mass media ir individo dėmesys

Atsiranda fotografija ir kitokios meno reprodukavimo priemonės. XX laikais labai išsiplėtė mass media. Masinės komunikacijos priemonės - fotografija, radijas, muzikos įrašai, reprodukcijos - talkina menui. Nuo persisotinimo menu atbunka individo dėmesys. Visuomenėje egzistuoja vertybių hierarchija, socialinė kultūrinė aplinka ugdo žmogaus emocinį nusiteikimą atitinkamų meno formų ir temų atžvilgiu. Nors mene kūrinio vertinimo svertai būna įvairūs, bet jie vis dėlto turi objektyvumo. Vertinimo svertai - neatsiejami ir nuo žmogaus profesinės bei grupinės priklausomybės, ir nuo visuomenės, kurioje jie gyvena, kultūros bei tradicijų. Kuo labiau išpuoselėta kultūra, tuo didesnė atsiranda estetinio skonio ir vertinimo laisvė.

Senovės civilizacijos palikimas

Paprasti geometriniai ornamentai - taškai, linijos, kurių tolygus pasikartojimas, sudaro tam tikrą ženklų sistemą. Daugelio tų ženklų reikšmę galima suvokti, nes jie tolydžio kartojasi ir mūsų civilizuotame pasaulyje. Anksčiau tai žmogui asocijavosi su sudėtingomis idėjomis. Daugelis tokių formų ir derinių atrodė įspūdingi tik dėl tų asociacijų. Paleolito laikais svarbiausia žmogaus veikla - medžioklė paskatino meninę veiklą. Tai yra žmogaus raiškos akmenyse, buvo vėlesnių amžių ir nkdienos puošybos pradžiamokslis. Priešistoriniai pylimai, pilkapiai, statūs akmenys ir koridoriniai kapai susitelkę Airijoje. Tai yra koridoriaus akmenys, taip pat išgražinti. Lauke daugelis akmenų irgi išraižyti, bet vėlgi, kartais jų vidinė, nematoma pusė. Be spiralių, kiti dažniausi Niugreindžo ornamentai yra rombai, zigzagai ir apskritimai.