Kodėl ekologiškas ir sveikas gyvenimo būdas tapo įkvėpimu verslo idėjai, kaip sėkmingai vystyti verslą ir ieškoti naujų plėtros vingių, pasakoja įmonės direktorė A. Puzonaitė.
Kaip kilo idėja įkurti ekologiškų prekių internetinę parduotuvę?
Internetinės parduotuvės idėja gimė maždaug prieš dešimt metų Jurgitai Mackevičienei, dabartinei įmonės verslo vystymo vadovei, kuri, dirbdama viename didžiųjų prekybos tinklų, susidomėjo ekologija. Į rankas perėmusi vieną projektą, turėjo sukurti ištisą ekologiškų prekių asortimentą.
Pradėjus domėtis sveika mityba, visiškai pasikeitė Jurgitos ir jos vyro Valdo mitybos įpročiai, gyvenimo būdas. Šeima pradėjo vartoti daug prieskonių, įvairių kruopų, daržovių, vaisių, domėjosi ir iki šiol nuolat tobulina senovinės vedų medicinos - ajurvedos žinias. Jurgita daug sužinojo apie naudojamus pesticidus, chemikalus ir jų daromą žalą gamtai, žmogui ir suprato, kad apie tai turėtų sužinoti kuo daugiau žmonių. Taip ji pradėjo kurti verslą nekreipdama dėmesio net į tuo metu užklupusią ekonominę krizę.
Žinoma, kaip ir visur, pradžia buvo sunki ir iš karto pelno toli gražu neatnešė, tačiau neprarandant tikėjimo ir dedant visas pastangas, viskas po truputį įsivažiavo. Reikėjo įdarbinti vis daugiau darbuotojų, o norint suspėti realizuoti vis augančius pardavimus ir klientų poreikius, teko kraustytis į didesnes patalpas.
Tuo metu tapome vieni pirmųjų Lietuvoje, pasiūlę ekologiškų ir natūralių produktų asortimentą vienoje internetinėje parduotuvėje. Šiandien didžiąją dalį prekių gaminame arba fasuojame patys, ženklindami savo prekiniu ženklu, o klientui pageidaujant, gaminame prekes su jų pačių prekiniu ženklu.
Kaip sekėsi vystyti verslą - ar verslo pradžioje puoselėta idėja pasiteisino ir šiandien yra realizuojama?
Iš pradžių siekėme rinkai pateikti ekologišką produkciją už prieinamą kainą, tačiau pasiekti tai pavyko tikrai ne iš karto. Deja, pradėjus internetinį verslą paaiškėjo, jog parduodami kiekiai maži, o kaštų - labai daug: nuo sandėliavimo, ofiso išlaikymo, logistikos, darbuotojų ir reklamos iki internetinės parduotuvės administravimo išlaidų. Tad pirminė verslo idėja ir svajonės buvo nustumtos į šalį.
Po kelerių metų išaugus didmeninei prekybai ir eksportui, pervadinome internetinę parduotuvę į „AmritaPlanet.lt“ ir šiandien dirbame ganėtinai pelningai. Parduotuvę atvėrėme Latvijos bei Estijos rinkoms adaptavę lietuvišką jos versiją. Neseniai pradėjome smarkiai mažinti mūsų pačių fasuojamų prekių kainas. Regis, pagaliau pradėjome realizuoti seniai puoselėtą mintį, kad, sumažinus kainas, suveiks masto ekonomika ir išaugę pardavimai padengs kaštus. Esame išsikėlę sau ir naują tikslą - kainų lygis turėtų būti toks pat ar net mažesnis nei didžiausiose Europos internetinėse parduotuvėse.
Kokius esminius įmonės plėtros etapus išskirtumėte?
Iš pradžių paleidome internetinę prekybą. Prekes pirkdavome iš įvairių tuometinių ekologiškų prekių pardavėjų. Netrukus prekes pradėjome importuoti ir patys.
Tačiau ilgainiui teko pripažinti, kad reikia imtis ir kitų verslo modelių. Daugelį prekių pradėjome fasuoti patys ir pardavinėti juos ženklindami savo prekiniu ženklu „Amrita“. Geriausiai parduodamas prekes tiekiame didiesiems prekybos tinklams.
Kitas svarbus žingsnis - gamybinė veikla, kuri mums suteikė galimybę dar labiau plėstis, dalyvauti didžiausiose tarptautinėse parodose ir atrasti eksporto rinkas bei privačios etiketės gamybą. Tai įvyko ganėtinai spontaniškai, kai keliaudami Azijoje įmonės savininkai susižavėjo plačiomis kokosų aliejaus panaudojimo galimybėmis. Pabandžius prekiauti šiuo produktu elektroninėje parduotuvėje ir pamačius, kad jis tikrai patrauklus Lietuvos pirkėjams, pradėjome kokosų aliejų vežtis tiesiai iš Azijos.
Iš pradžių vežėmės sufasuotą, tačiau susidūrėme su problema, kad dėl labai ilgo gabenimo laiko buvo sudėtinga suvaldyti skirtingų pakuočių likučius, todėl ryžomės investuoti ir patys pradėti jo gamybą. Didžiausias iššūkis buvo tie pirmieji kartai, kai turėjome perprasti gamybinę įrangą, technologiją, sustyguoti visą procesą, suspėti įvykdyti didesnius klientų užsakymus.
Prie sklandesnės plėtros į užsienį nemažai prisidėjo ir UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA). Pasinaudojome siūloma konsultacijų priemone „Expo konsultantas LT“ ir gavome ne tik informacinę, konsultacinę bei metodinę pagalbą eksporto, potencialių rinkų paieškos ar tarptautinės prekybos klausimais, bet ir gavome dalinę kompensaciją už konsultacijų metu patirtas išlaidas. Tai tikrai gera paskata ieškoti ir gauti naujų žinių iš savo srities ekspertų.
Gamybinė veikla verslui leidžia būti lankstesniais, prisitaikyti prie klientų poreikių, kurti ir gaminti naujus, privačios linijos produktus. Šiuo metu savo gaminamas prekes eksportuojame į Ispaniją, Portugaliją, Prancūziją, Norvegiją, Airiją, Turkiją, Bulgariją, Uzbekistaną, Rumuniją, kaimynines šalis ir kt.
Kokie yra šiandieniniai jūsų klientai?
Mūsų internetinės parduotuvės klientai - daugiausiai sveikos gyvensenos puoselėtojai, veganai, vegetarai, atsakingi ir rūpestingi tėvai, besirūpinsiantys sveika savo šeimos mityba, o taip pat įvairios kavinės, restoranai, smulkūs didmenininkai bei gamintojai.
Taip pat labai svarbūs mūsų klientai yra didieji Baltijos šalių prekybos, Europos tinklai, didmenininkai ir gamintojai, kuriems tiekiame savo prekinio ženklo „Amrita“ prekes.
Pasidalykite patirtimi, kas svarbiausia, norint išlaikyti sėkmingą verslą?
Svarbiausia - nebijoti bandyti ir drąsiai imtis savo idėjų įgyvendinimo. Žinoma, prieš pradedant, reiktų skirti laiko ir kritiškai įvertinti savo veiklą, kad žengus lemtingą žingsnį, būtų kuo lengviau įveikti užklupusius iššūkius, kurie būna kur kas paprastesni, jei yra numatyti ir apgalvoti iš anksto.
Augaliniai desertai - verslo idėja
Alytaus rajone įsikūrusi „Skonių giraitė“, kurioje gimsta neeiliniai skoniai vertinantiems sveikuolišką ir veganišką mitybą. Tokią verslo idėją Ievai Marcinonienei pamėtėjo pirmagimės dukros poreikiai. Paaiškėjo, kad jai negalima valgyti kai kurių produktų, todėl teko kardinaliai keisti mitybą. Tuomet įvairūs desertai, saldėsiai mergaitei tapo uždraustu vaisiumi. Ieškoti kitų mitybos galimybių paskatino dukros poreikiai.
„Nuolat susidurdavome su nepatogumais, kai vaikas, ypač nuvažiavęs kur nors į svečius, negalėdavo valgyti nieko, kur sudėtyje būdavo kiaušinių, miltų, pieno produktų. Teko galvoti, kaip išspręsti vaiko gimtadienio torto dilemą. Tada dar nieko nežinojau apie veganiškus desertus. Jų paragavau būdama moterų stovykloje. Maniau, kad valgau desertą iš grietinėlės, varškės, bet pasirodo - iš riešutų. Buvau labai maloniai nustebinta. Nuo tada pradėjau plačiai domėtis veganiškais desertais, lankyti kursus, išbandyti įvairius receptus ir kaskart likdavau sužavėta ne tik aš, bet ir jų paragavusi artima aplinka, giminaičiai. Vis sulaukdavau prašymu ir jiems pagaminti. Paklausa tik didėja, mat vis daugiau žmonių atsigręžia į sveikesnę mitybą, gyvenimo būdą. „Tokius desertus renkasi ne tik žmonės, kurie negali vartoti kai kurių produktų, bet ir visi tie, kurie ieško naujų skonių, nori kažką nustebinti ar tiesiog vertina sveiką mitybą“, - tikina Ieva.
Ievos gaminamuose augaliniuose desertuose nėra kiauinių, pieno produktų, kviečių, glitimo, rafinuoto cukraus, hidrintų riebalų. Taip pat šie desertai nėra kepami. Pavyzdžiui, puikus cukraus pakaitalas yra agavų sirupas. Pagrindiniai ingredientai - mirkyti riešutai, datulės, įvairios sėklos. Trintą varškę primenantis kremas gaminamas iš mirkytų anakardžio riešutų. Nuostabių skonių ir spalvų desertams suteikia įvairios uogos.
Desertus renkasi ir vertinantys sveikatą. „Žinoma, tokie desertai yra brangesni, tačiau jie yra labai sotūs, todėl jų suvalgoma mažesnėmis porcijomis. Tie, kas ieško išskirtinumo, vertina sąmoningumą, supranta vertę, tokie desertai yra kaip tik jiems. Mūsų klientai yra būtent tokie. Beje, labai dažnai mūsų tortus renkasi pirmiesiems vaikų gimtadieniams, kad ir mažieji drąsiai galėtų jais mėgautis. Aš vis pagalvoju, o kodėl sveikuoliškų tortų tradicijos tampa ne tokios svarbios, kai vaikai tampa vyresni? Juk taip svarbu ugdyti vaikų sveikos mitybos įgūdžius“, - pabrėžia Ieva.
Garsas apie „Skonių giraitės“ tortus, desertus pasklidęs gan plačiai - Ievos gaminti tortai yra iškeliavę į Telšius, Klaipėdą, Palangą, Panevėžį ir kitur.
Sveiko maisto restoranas
Po teisės studijų trejus metus policininko duoną krimtęs kaunietis Eimantas Navikauskas suprato, kad ši jam neskani. Verslo idėją Eimantui padiktavo asmeninė problema. Daug sportavęs jaunas vyras nerasdavo Kaune vietų, kur būtų galima sveikai pavalgyti, juolab kad sportuojančiam žmogui reikia valgyti dažnai. Aleksote E.Navikauskas įkūrė maisto gamybos patalpas - virtuvę su sveikiems patiekalams gaminti reikalinga įranga. "Dariau tai iš idėjos. Bandymas tiekti sveiką maistą tiesiai į valgytojų namus ar biurus nebuvo labai vykęs. Pasak verslininko ir mitybos specialisto, vežant maistas atšąla, nukrenta ar dar kas nors nutinka, ir jo kokybė tikrai nebūna tokia, kaip ką tik pagaminto.
Trečius metus gyvuojančio "TakeWay" restoranų tinklo įkūrėjas džiaugiasi, kad jo projektą pastebėjo ir įvertino Verslo angelų fondas. Šiuo metu Kaune veikia vienas, Vilniuje - du "TakeWay" restoranai. Jis žino, kad pagal pelningumą ir populiarumą būtų buvę gerokai paprasčiau kepti picas ir plaukti ant populiarumo bangos, tačiau tada reikėtų grumtis nuožmioje konkurencinėje kovoje.
Jo restoranai orientuojasi į pavalgyti ateinančius, o ne prie staliukų laiką užmušinėjančius žmones. "Mūsų restoranų formatas neskirtas masėms. Pas mus lankosi vidurinio ir aukštesnio sluoksnio klientai. Merginas ir moteris vilioja mūsų salotos. Pasak jo, užsienyje vietų, kur gali sveikai pavalgyti, yra gerokai daugiau, o į Lietuvą sveiko maisto kultūra ateina po truputį.
"TakeWay" restoranų tinklas ir toliau ketina plėstis Lietuvoje, tačiau Eimantas jau dairosi ir į kitas šalis, nes mano, kad Lietuvoje sveikos mitybos šalininkų skaičius yra ribotas.
Vegetarinė virtuvė
Maždaug prieš mėnesį Šakiuose įsikūrusioje „IKI“ parduotuvėje duris atvėrusi pirmoji ir kol kas vienintelė rajone vegetarinių valgių virtuvė „Puri“ jau turi savo klientų. Pasak jos savininkų Giedrės ir Juliaus Šedbarų, pradėjusių šeimos verslą nuo kebabinės ir „Ekofan“ ekologiškų prekių parduotuvės, ajurvedinės virtuvės idėja kilo kaip alternatyva greito maisto išsinešimui į namus. Skirtumas tik tas, kad čia galima nusipirkti skanaus, sveiko ir šviežio maisto, kuriame nėra nei mėsos, nei žuvies, nei kiaušinių.
„Atidaryti Šakiuose savo vegetarinę virtuvę nebuvo labai sena svajonė, nes vegetarais esame dar tik dveji metai. Tačiau suprasdami, kad sveikas maistas ir kebabinė - tai du nesuderinami dalykai, jos atsisakėme. Be to, tai nesiderino su mūsų gyvenimo būdu - patys nevalgydami mėsos, siūlėme ją kitiems, - atviravo G.Šedbarienė. Pirmosios ir kol kas vienintelės vegetarinių valgių virtuvės savininkai klientų gausa nesiskundžia. „Kiekvieną dieną klientų daugėja. Ateina ir jauni, ir pagyvenę žmonės. Pietų porcijų neįmanoma apskaičiuoti. Būna, kad ir pritrūkstame. Tada siūlome kitus karštus užkandžius. Šakiuose turime nemažai bendraminčių, kurių ratas vis plečiasi, nes vis daugiau žmonių, paragavę vegetariško maisto, čia sugrįžta, - teigė jie.
Pasak vegetarinės virtuvės savininkų, pradžia sunki - prie viryklės tenka suktis nuo ankstyvo ryto. Nuo 7 val. jie jau kepa duoną, samosus, ieško receptų pietų valgiams, saldumynams, užkandžiams, derina produktus ir prieskonius. Nors neįtikėtina, tačiau akivaizdu - per keturias savaites „Puri“ nepasikartojo nei vienas pietų patiekalas. „Šalia vegetarinės virtuvės atidarėme ir mažutę krautuvėlę, kurioje kiekvienas gali įsigyti jam reikalingų ajurvedinių prekių“, - džiaugėsi G.Šedbarienė. Belaukiant maisto išsinešimui, galima paskaityti ajurvedinės, sveiką gyvenimo būdą propaguojančios literatūros. Beje, ajurvedinėje virtuvėje nerasite ir česnakų su svogūnais, kurie Rytuose naudojami kaip vaistas. Dvejus metus praktikuojančios vegetarės teigimu, praktika išsklaido visus mitus apie tai, kad nevalgant mėsos organizmas negauna pilnaverčio maisto, visų reikalingų vitaminų ir mineralų.
Prakalbus apie ateities planus, „Puri“ savininkai prasitaria, kad planuoja ir toliau rengti įvairius sveikos gyvensenos, vegetarinės mitybos seminarus, mokymus psichologinėmis ir dvasinėmis temomis, praktinius maisto gaminimo užsiėmimus. Be to, ajurvedinius produktus, dalyvaudami mugėse ir įvairiose bendruomenių šventėse, jie pristatys ne tik šakiečiams, bet ir kitų rajono vietovių gyventojams. Visai netolimoje ateityje vieną kartą per savaitę tam tikru laiku vegetarinė virtuvė bus atvira sunkiau gyvenantiems rajono gyventojams, kuriems išsinešimui bus siūlomi labdaringi pietūs. Beje, vedinėje kultūroje ir yra propaguojamas nemokamo maisto dalijimas alkstantiesiems.
Sveikos gyvensenos konkursas
Gegužės 10 dieną Gelgaudiškio vidurinėje mokykloje vyko integruotas matematikos, informacinių technologijų ir sveikos gyvensenos konkursas „Skaičiuok ir būk sveikas“, skirtas 5 - 8 klasių mokiniams. Pasak renginį organizavusių matematikos ir informacinių technologijų mokytojų, jo tikslas atskleisti matematikos žinių praktinį panaudojimą tarpdalykinėje integracijoje. Jaunieji matematikai ne tik sprendė užduotis apie sveiką gyvenseną, bet ir atsivežė pačių pagamintas sveikos mitybos piramides.
Ilgalaikis tyrimas EPIC
Klinikos įkūrėja Violeta Jurgaitienė atkreipia dėmesį į Europos prospektinį tyrimą EPIC, kuris trunka jau daugiau nei 30 metų ir apima daugiau nei 500 000 tiriamųjų iš 10 Europos šalių. Tyrimo rezultatai rodo, kad įtraukus vos keturis paprastus elgesio modelius į kasdienį gyvenimą, galima žymiai sumažinti riziką susirgti tokiomis ligomis kaip Alzheimeris, diabetas, širdies bei kraujagyslių sutrikimai ir vėžys. „Tokie elgesio modeliai apima nerūkymą, tris su puse valandos per savaitę trunkančią mankštą, sveiką mitybą ir sveiko svorio palaikymą. Vien šie keturi faktoriai gali apsaugoti nuo 93% diabeto atvejų, 81% širdies priepuolių, 50% insulto ir 36% visų vėžio atvejų,”- pabrėžia V.
Ankstyva diagnostika ir laboratoriniai žymenys
V. Jurgaitienės teigimu, širdies ir kraujagyslių ligos ir toliau lieka dažniausia mirties priežastimi Lietuvoje. „Kiekvienas savo šeimoje gali rasti infarktų ar insultų atvejų. AUM klinikos kardiologas dr. Rokas Šerpytis atkreipia dėmesį į ankstyvos diagnostikos ir laboratorinių žymenų tyrimų svarbą. „Nėra nė vieno ilgaamžiškumo ar sveikatos trukmės testo, galinčio 100% tikslumu prognozuoti jūsų gyvenimo trukmę arba sumažinti mirtingumo riziką. Tačiau ankstyva diagnostika ir specifiniai biomarkeriai gali padėti nustatyti širdies ir kraujagyslių sistemos problemas dar iki atsirandant simptomams” - teigė R. Dr. Rokas Šerpytis paaiškina, jog širdies laboratoriniai žymenys gali padėti įvertinti įvairius patofiziologinius procesus, įskaitant širdies raumens pažeidimą, uždegimą, plokštelių nestabilumą, trombocitų aktyvaciją, neurohormoninę aktyvaciją, širdies raumens disfunkciją ar stresą, lipidų apykaitos sutrikimus.
Jis pažymi, kad net jauni žmonės turėtų pasitikrinti kraujo lipidus, tokius kaip MTL, Apo B ir LP(a), nes šie rodikliai gali parodyti ankstyvo širdies infarkto riziką: „šie tyrimai gali parodyti padidėjusią riziką susirgti infarktu po 10 ar 20 metų, kai tu esi dar visai jaunas ir neturi jokių simptomų. Sužinoję, kad šie žymenys pas jus padidėję, turite reguliariai tirtis bei kuo anksčiau pradėti koreguoti gyvenseną - judėjimą ir mitybą, o jei gyvenimo būdo keitimas nepadeda - pradėti gydymą vaistais,”- tvirtina R. Klinikos įkūrėja Violeta Jurgaitienė papildo, kad širdies krūvio mėginys ir širdies bei kaklo ar periferinių kraujagyslių echoskopija yra itin informatyvūs ir greitai atliekami tyrimai, kuriuos ji rekomenduoja norintiems išsamios širdies ir kraujagyslių sistemos patikros. Dr. Šerpytis priduria, kad nepaisant to, ar konkretūs biožymenys rodo padidėjusią riziką, svarbiausia yra sveika subalansuota mityba, tinkamas, personalizuotas fizinis aktyvumas, žalingų įpročių ribojimas, streso valdymas ir darbo bei poilsio balansas.
Fizinio aktyvumo ir mitybos reikšmė
Tinkamos mitybos svarbą pabrėžia ir „AUM Wellness Clinic” dietistė Rasa Jonušienė. Specialistė primena, jog dauguma Lietuvos žmonių dėl greito gyvenimo tempo ir žinių trūkumo renkasi greitą ir itin perdirbtą maistą, kuris neužtikrina reikiamo visų maistinių medžiagų, mineralų bei vitaminų kiekio. „Kuo anksčiau žmogus susirūpins savo maitinimusi, tuo geresnių rezultatų gali tikėtis ateityje: sumažės tikimybė susidurti su antsvoriu ir su sveikatai nepalankia mityba susijusiomis ligomis, tokiomis kaip nutukimas, cukrinis diabetas, širdies ir kraujagyslių ligos bei kai kurios onkologinės ligos,” - tvirtina R.
Šiuolaikinėje medicinoje pabrėžiamas individualus požiūris, atsakingai įvertinant kiekvieno kliento poreikius, įpročius, klinikinius simptomus ir atliktus tyrimus. Pacientams taip pat siūlomos naujausios mokslo patvirtintos praktikos ir dietos planai. „Būdami pirmąja ilgaamžiškumo klinika Lietuvoje, „AUM Wellness Clinic” ypatingą dėmesį skiria palankios mitybos propagavimui ir pristato naujoviškų sprendimų. Vienas jų - JAV gerontologo, Pietų Kalifornijos universiteto, Ilgaamžiškumo instituto direktoriaus prof. dr. Valter Longo sukurta 5 dienų badavimą imituojanti dieta „Prolon”. Daugiau nei 20 klinikinių tyrimų patvirtino, kad trys 5 dienų „Prolon” ciklai per 3 mėnesius spartina medžiagų apykaitą, sumažina vidinių riebalų, normalizuoja gliukozės kiekį kraujyje.
Fizinis aktyvumas ilgaamžiškumui ne mažiau svarbus nei tinkama mityba. Siekiant užtikrinti maksimalią jo naudą, taip pat svarbu užtikrinti, kad fizinis aktyvumas būtų individualizuotas ir pritaikytas kiekvieno žmogaus poreikiams. AUM klinikos sporto medicinos gydytojas Mantas Ambraška pasakoja apie individualizuojamą fizinį aktyvumą pabrėždamas, kad šiandien išmanieji laikrodžiai, matuojantys nueitus žingsnius, širdies dažnį ar širdies ritmo variabilumą (HRV), tapo populiaria priemone sveikatos stebėjimui, tačiau vien jais pasikliauti neturėtume.
Gydytojas atkreipia dėmesį į tai, kad „dalis prietaisų rodomų rodiklių yra vertinami pagal gamintojo turimus duomenų vidurkius, kurie gali generuoti nepakankamai efektyvią arba net per sunkią programą. M. Ambraška nurodo, kad, nors daugelis mano, jog būtent vaikščiojimas yra efektyviausia priemonė ilgaamžiškumui pasiekti, tai nėra iki galo teisingas įsitikinimas. „Mėgstantiems vaikščioti dažnai tenka siūlyti neštis sunkią kuprinę, kad intensyvumas būtų didesnis ir sukeltų norimą adaptaciją metaboliniam lankstumui - gebėjimui efektyviau naudoti kūno riebalus kaip pagrindinį energijos šaltinį.
„Mūsų klinika remiasi ilgaamžiškumo centruose Amerikoje atliekamais tyrimais, kurie siekia nustatyti, kokie fiziniai krūviai, jų intensyvumas ir trukmė yra efektyviausi infarkto, vėžio ir Alzheimerio ligų prevencijai, ir pagal šiuos tyrimus parengia personalizuotus fizinio aktyvumo planus, pritaikytus kiekvieno kliento tikslams ir prioritetams,” - teigia M. Kalbėdamas apie fizinio aktyvumo personalizavimo būdus, gydytojas vardija patikrintus sprendimus. Tuomet individualiai parenkama širdies ir kraujagyslių sistemą veikiančių antros intensyvumo zonos treniruočių trukmė, dažnis, pridedami keli mobilumą gerinantys kineziterapiniai pratimai, sudaromos gairės didžiųjų raumenų grupių stiprinimui.
Ilgaamžiškumo programas „AUM Wellness Clinic” koordinuojanti šeimos gydytoja Daiva Puškoriūtė pritaria, kad kiekvieno kliento asmeniniai tikslai, poreikiai ir sveikatos būklė yra unikalūs, todėl vienodas požiūris į visus nėra tinkamas: „Net ir ilgaamžiškumo programas pritaikome pagal kiekvieno individualią situaciją. Šeimos gydytojas yra tarsi asmeninis jūsų sveikatos vadybininkas. Norint išvengti laiko ir pinigų švaistymo bei nereikalingų tyrimų ir vizitų, rekomenduoju pirmiausia apsilankyti pas AUM šeimos gydytoją, kuris nukreips pas reikiamus specialistus, sudarys tyrimų planą, po jų sujungs visų specialistų rekomendacijas ir sudarys jums tinkamą individualizuotą programą.
Pasak klinikos įkūrėjos Violetos Jurgaitienės, „AUM Wellness Clinic“ sveikatos priežiūros programos yra pagrįstos moksliniais tyrimais ir naujausiais medicinos mokslo pasiekimais. Norintiems platesnių ir gilesnių žinių apie ilgaamžiškumą, „AUM Wellness Clinic” siūlo AUM akademiją, kurios paskaitų kalendorius užpildytas įvairiausiomis temomis: apie vyrų ir moterų hormonus, uždegimą ir sveiką amžėjimą, kognityvinius sutrikimus, sveiko gyvenimo pasirinkimus ir judėjimą. AUM komanda visada bus šalia - tiek pagirs, tiek padrąsins, o jei reikės, net primygtinai primins.
Svarbu žinoti:
- Biomarkeriai įspėjantys apie gresiančias širdies ir kraujagyslių ligas: Apo B ir LP(a)
- Teisingai pritaikyta mityba gali per 3 mėnesius sumažinti biologinį amžių iki 2,5 metų.
- Sportuojantiems svarbu: lankstumas, jėga, ištvermė ir koordinacija.
- Individualiai parinkta antros intensyvumo zonos treniruočių trukmė, dažnis. Papildomą vertę suteikia mobilumą gerinantys kineziterapiniai pratimai, bei didžiųjų raumenų grupių stiprinimas.
- Personalizuojant sveikatos programą geriausių rezultatų pasiekiama įvertinus genetinius, epigenetinius, hormoninius tyrimus.
- Net ir moderniausi metodai bus veiksmingi tik tuo atveju, jei patys klientai įsitrauks į savo sveikatos valdymą.
Supermaisto mišinių prekės ženklas
Supermaisto mišinių prekės ženklas „Daily Spoon“, įkurtas baigiantis pirmajam karantinui, po pusantrų metų sprendžia augimo klausimus ir žengia į užsienį. 2020 m. gegužę įkurtas „Daily Spoon“ prekės ženklas savo e. parduotuvėje siūlo mišinius praturtinti mitybą iš natūralių ingredientų - spirulinos, macos šaknies ir kitų naudingomis medžiagomis pasižyminčių sudėtinių dalių. Nors pagal funkciją - mišiniai pavadinti ir pagal pageidaujamą rezultatą - „Energijai“, „Žarnynui“, „Imunitetui“ ir pan.