pints and crafts

Alienum phaedrum torquatos nec eu, vis detraxit periculis ex, nihil expetendis in mei. Mei an pericula euripidis, hinc partem ei est. Eos ei nisl graecis, vix aperiri elit

Get social:

Image Alt

Įmonės asortimento analizė: "Nykštukas" plombyras su braškėmis

Asortimentas - tai prekių rinkinys, kurį tam tikru metu rinkai pateikia prekybos įmonė. Šiame darbe pabandysime apžvelgti įmonės asortimento analizę. Visų pirma sužinosime kas tai yra, apžvelgsime pagrindines asortimento analizės kryptis, taip pat pamatysime kaip mūsų nagrinėjamos įmonės asortimentas atitinka rinkos reikalavimus. Asortimento formavimas ir jo valdymas pasireiškia kaip nuolatinis asortimento politikos sprendimų parengimo, jų priėmimo ir įgyvendinimo procesas.

Asortimento analizės kryptys

Siekiant pagrįsti asortimento politikos sprendimus, būtina sistemingai kontroliuoti priimtų sprendimų įgyvendinimą, stebėti, analizuoti ir vertinti, ar asortimentas atitinka rinkos sąlygas. Tam tikslui naudojama įvairi informacija, metodai ir rodikliai, vienaip ar kitaip apibūdinantys viso asortimento ir atskirų jo dalių (iki pat smulkiausių jo vienetų) pardavimą ir pelningumą.

Prekių apyvartos analizė

Asortimento analizė dažniausiai pradedama nuo prekių apyvartos analizės. Ji yra paprasčiausias ir bendriausias rodiklis, iš kurio galima spręsti, ar asortimentas atitinka rinkos reikalavimus ir tam tikru mastu vertinti asortimento politiką. Prekių apyvartos analizė apima visą įmonės prekių apyvartą, atskirų jos struktūrinių padalinių (filialų, skyrių ir pan.) bei atskirų asortimento dalių (prekių grupių, prekių pavadinimų, pozicijų ir kt.), tiek visos įmonės mastu, tiek struktūriniuose padaliniuose, apyvartas. Analizuojamas planinių užduočių vykdymas, dinamika.

Pastaruoju atveju atliekama vadinamoji horizontalioji ir vertikalioji analizė, t.y. lyginami įvairių laikotarpių ir įvairių padalinių, įvairių asortimento dalių to paties laikotarpio duomenys. Vienas iš būdų atskirų asortimento dalių indėliui į prekių apyvartą įvertinti yra vadinamoji ABC analizė. Ji remiasi atskirų prekių grupių (pavadinimų) suskirstymu pagal jų indėlį į visą prekybos įmonės (parduotuvės) apyvartą .

ABC analizę nesunku atlikti, tačiau jos duomenis naudoti asortimentui valdyti reikia atsargiai, kadangi iš jų nematyti atskirų prekių sąsajos. Nepakanka vien tik nustatyti vienos ar kitos prekės indėlį į apyvartą, reikia išsiaiškinti ir vienos ar kitos prekės apyvartos teigiamą ar neigiamą įtaką kitų prekių apyvartai. Dažnai vienos nedidelę apyvartą turinčios prekės buvimas asortimente daro įtaką daugelio kitų, komplementarių prekių apyvartai. Atsisakius asortimente pirmosios prekės, nukentėtų kitų prekių apyvarta.

Atliekant prekių apyvartos analizę visada reikia turėti galvoje, kad įvykę pokyčiai gali būti susiję ne tik su parduotų prekių kiekio, bet ir jų kainos pakitimais. Prekybinis antkainis - tai skirtuma tarp prekės p.irkimo ir jos pardavimo kainos ( be PVM ). Jis paprastai išreiškiamas procentais lyginant su pirkimo kaina. Prekybinio antkainio panaudojimas viso asortimento arba jo dalių vertinimui yra, lyginant su prekių apyvarta, pranašesnis tuo, kad šiuo atveju atsižvelgiama į prekių įsigijimo išlaidas.

Prekių atsargų apyvartumas

Prekių atsargų apyvartumas- tai įmonės prekių atsargų pasikeitimas, jų atsinaujinimas.Jis apibūdinamas dviem rodikliais: atsargų apyvartumo greičiu ir atsargų apyvartumo trukme. Atsargų apyvartumo greitis parodo, kiek kartų per tam tikrą laikotarpį (paprastai per metus, pusmetį, ketvirtį) atsinaujina įmonės prekių atsargos. Jis apskaičiuojamas nagrinėjamojo laikotarpio prekių apyvarta padalijus iš to laikotarpio vidutinių prekių atsargų.

Atsargų apyvartumo trukmė vidutiniškai parodo, per kiek dienų įmonė parduoda prekes. Prekių atsargų apyvartumo rodikliai gali būti apskaičiuojami tiek visam asortimentui, tiek atskiroms jo dalims, visai įmonei ir atskiriems jo struktūriniams padaliniams, tiek vertine, tiek ir kiekine išraiška. Šie rodikliai leidžia susidaryti nuomonę, kaip greitai parduodamos prekybos įmonės prekės apskritai ir atskiros jo dalys, ar nėra prekybos įmonėje užsigulėjusių prekių, o jei taip, tai kokios tos prekės ir t.t.

Spartesnis, palyginus su planuotu, prekių apyvartumas, kartu didėjant apyvartai ir prekių pasiūlai visiškai patenkinant tikslinės rinkos paklausą, turėtų būti teigiamai vertinamas, kadangi tai mažina kapitalo poreikį, gerina veiklos sąnaudų struktūrą, be to teigiamai veikia įmonės likvidumą bei rentabilumą.

Dvimatė (portfelio) analizė

Dvimatė( portfelio) analizė. Asortimentą apibūdinantys rodikliai pateikia daug informacijos apie prekių pavadinimus, prekių grupes ir skyrius; į tai reikia vienaip ar kitaip atsižvelgti rengiant ir įgyvendinant asortimento politikos strateginius ir operatyvinius sprendimus. Vieningos nuomonės dėl šio metodo tinkamumo prekybos įmonių asortimentui valdyti nėra. Iš esmės strateginiais verslo vienetais laikytinos tik viena nuo kitos nepriklausomos asortimento dalys. Tačiau prekybos įmonėje, įvairios asortimento dalys yra vienaip ar kitaip susijusios.

Vis dėl to manoma, kad ir prekyboje, rengiant asortimento politikos strateginius sprendimus, tikslinga prekių grupių lygmenyje naudoti portfelio metodą. Atsargų apyvartumas šiuo atveju apibūdina rinkos poveikį. Iš jo galima spręsti, kurios prekės labiausiai perkamos- turi didžiausią paklausą. Prekybinis antkainis parodo įmonės veiklos rezultatus.

Įmonės "Panevėžio pienas" asortimento analizė

Mes pasirinkome įmonę, kuri bus apžvelgta šiame darbe. Tai įmone „Panevėžio pienas“. „Panevėžio pienas” turi ilgametes pieno produktų gaminimo tradicijas. Pirmoji pieninė Panevėžyje įsteigta 1942 m., o akcine bendrove tapo 1995 m. Tai viena iš didžiausių ir moderniausių pieno produktų perdirbimo įmonių šalyje. Įmonės tikslas - tenkinti vartotojų poreikius, gaminti aukštos kokybės saugius pieno produktus.

Dirbant rinkos ekonomikos sąlygomis ir siekiant plėsti gaminamos produkcijos pardavimus, būtina užtikrinti ir nuolat gerinti produktų kokybę, kurti naujus, išskirtinius produktus. Todėl jau 1997 m. įmonėje pradėta diegti ir šiuo metu visiškai įdiegta rizikos veiksnių analizės svarbiuose valdymo taškuose (RVASVT) sistema. Aukštos kokybės produktų gamybai reikalinga tinkama žaliava, todėl įmonėje buvo įkurtas atskiras paruošų skyrius, besirūpinantis superkamo pieno kokybe.

Saugūs ir kokybiški pieno produktai gaminami tik iš sveikų karvių pieno. Pastaraisiais metais atnaujintas aparatinis skyrius - naujai įsigyti homogenizatorius ir normalizatorius leidžia normalizuoti pieną srovėje. Pieno produktų fasavimo skyriuje sumontuoti modernūs Švedijos firmos “EcoLean” fasavimo automatai - į šiuolaikišką, ekologiškai švarią ąsotėlio formos pakuotę fasuojamas pienas, kefyras, rauginto pieno gėrimai.

Iš esmės pakeisti jogurto bei jogurto gėrimų gamybos technologiniai įrenginiai, sumontuota įranga sterilizuoto pieno gėrimų gamybai. Taip pat įgyta nauja įranga sluoksniuotų valgomųjų ledų gamybai. Atnaujinti ir varškės gaminių įrenginiai: sumontuotas išrūgų atskirtuvas grūdėtos varškės ceche, pertvarkytas ir šiuolaikiškai pakuotei pritaikytas grūdėtos varškės fasavimo automatas, sumontuota nauja linija glaistytų varškės sūrelių gamybai.

“Panevėžio pienas” išleidžiamų gaminių asortimentas siekia virš 90 pavadinimų: tai pasterizuotas pienas, grietinėlė, raugintas pienas, kefyras, jogurtas, grietinė, fermentinis, pelėsinis, sūryminis ir rūkytas sūriai, sviestas, varškė ir jos gaminiai, grūdėta varškė, valgomieji ledai. Virš 19 procentų produkcijos yra eksportuojama.

Įmonėje gaminami produktai ne kartą yra gavę apdovanojimus įvairiose parodose:

  • 1995 m. sviestelis “Lietuvos Žemės Ūkio” ekspozicijoje pripažintas geriausiu metų eksponatu.
  • 1996 m. už gamybinius - finansinius rezultatus “Panevėžio pienas” buvo pripažinta Lietuvos pramoninkų konfederacijos Prezidiumo respublikos laureate ir apdovanota Garbės diplomu.
  • 1997 m. grūdėta varškė tapo geriausiu metų gaminiu, o 1998 mm. tarptautinėje parodoje “AgroBalt” jai paskirtas medalis, karameliniai ledai 1998 m. konkurse “Lietuvos metų gaminys” pripažinti geriausiu metų gaminiu, 2000 m. geriausiu Lietuvos metų gaminiu tapo sviestelis.
  • 2001 m. parodoje “Riga Food” “Panevėžio pienas” naudojama LeanPack pakuotė buvo pripažinta įspūdingiausia Baltijos šalyse.
  • 2001 m. konkurse “Lietuvos metų gaminys” buvo įvertinti net du “Panevėžio pienas” gaminami produktai: grūdėta varškė su vaisių ir uogų priedais apdovanota diplomu, o pelėsinis sūris “Lietuviškas Brie” pripažintas geriausiu metų gaminiu. Šis sūris buvo apdovanotas medaliu ir tarptautinėje parodoje “AgroBalt 2002”.

"Nykštukas" plombyras su braškėmis

Sudėtis

GRIETINĖLĖ 34%, nugriebtas PIENAS, braškių priedas 7% (braškės 60%, cukrus, tirštiklis pektinas, rūgštingumą reguliuojančios medžiagos: citrinų rūgštis, natrio citratas: natūralios kvapiosios medžiagos, vanduo, juodųjų morkų koncentratas); cukrus, vaflis 7,9% (KVIETINIAI miltai, krakmolas, cukrus, KIAUŠINIŲ milteliai, nugriebto PIENO milteliai, rapsų aliejus, karamelizuotas cukraus sirupas, emulsiklis saulėgrąžų lecitinas, tešlos kildymo medžiaga E500, druska); nugriebto PIENO milteliai, braškės 2%, gliukozės ir fruktozės sirupas, IŠRŪGŲ milteliai, emulsiklis riebalų rūgščių mono- ir digliceridai, tirštikliai: pupenių derva, saldžiųjų ceratonijų derva, karageninas; stabilizatorius pektinas, dažikliai: likopenas iš raudonųjų pomidorų, karotenai; juodųjų morkų sulčių koncentratas, rūštingumą reguliuojanti medžiaga natrio citratas, braškių kvapioji medžiaga.

Produkte gali būti MIGDOLŲ, PSTACIJŲ, SOJOS ir LAZDINŲ RIEŠUTŲ pėdsakų. Prekės išvaizda gali šiek tiek skirtis nuo pateiktos nuotraukoje.

Informacija, kurią pateikiame internetinėje parduotuvėje, yra bendro pobūdžio. Išsamesnė informacija pateikiama ant produkto pakuotės.

Produkte gali būti MIGDOLŲ, LAZDYNŲ RIEŠUTŲ, PISTACIJŲ, KVIEČIŲ ir SOJŲ pėdsakų. Realios prekės išvaizda gali šiek tiek skirtis nuo esančios nuotraukoje. Prekės, kurias gausite, gali būti kitokioje pakuotėje bei kitokios išvaizdos ar formos.

Informacija produkto aprašyme, kuri pateikiama elektroninėje parduotuvėje, yra bendro pobūdžio, todėl nėra tapati informacijai, nurodomai ant produkto pakuotės. Ant produkto pakuotės nurodoma informacija yra išsamesnė ir gali šiek tiek skirtis nuo informacijos, nurodomos elektroninėje parduotuvėje pateiktų prekių aprašymuose. Visada rekomenduojame perskaityti ir vadovautis informacija, esančia ant prekės pakuotės.